školska 2017/2018. godina

Sedam savjeta za uspješno učenje

Obzirom da su školske obaveze jako velike, sasvim je prirodno da učenici osjećaju određeni nivo stresa koji i najbolji među njima ne mogu izbjeći. Uspješno učiti je itekako moguće, ali treba naučiti kako učiti. Veliku ulogu u kvalitetnom učenju imaju brojni psihološki faktori i iz tog razloga potrebno je otkloniti ili svesti na minimum sve uzroke koji  bi nas potencijalno mogli ometati u učenju.

Stručnjaci za učenje i pamćenje kažu kako često nema potrebe da učimo više, nego da moramo učiti pametnije. Veliku ulogu u učenju imaju brojni psihološki faktori zbog čega treba na minimum smanjiti sve što bi nas potencijalno moglo ometati u učenju. Međutim, potrebno je i nagraditi se nakon aktivnog učenje. Poznati profesor psihologije Predrag Zarevski u svojoj je knjizi "Psihologija pamćenja i učenja" dao nekoliko korisnih savjeta za kvalitetnije učenje. Ukoliko želite da izbjegnete stresnu situaciju pred ispitivanjima u školi pročitajte najvažnije savjete profesora Zarevskog, kako bi se lakše pripremili i na taj način pristupili odgovaranju mnogo jači, pametniji i efektivniji. 

1. Stalno mjesto za rad - Profesor Zarevski smatra kako stalno mjesto za rad poput uvjetovanog podražaja olakšava početak učenja, koje je u ovom slučaju uvjetovana reakcija na to mjesto.

2. Uklonite sve što bi vam moglo odvlačiti pažnju - Čist sto, ugašen radio, ugašena televizija i zatvoreni prozori pomoći će vam da se lakše koncentrišete na učenje. Profesor Zarevski preporučuje da sve poslove koje ste taj dan trebali obaviti obavite prije no što počnete učiti kako vam misli ne bi lutale u tom smjeru.

3. Ponavljanje je majka znanja - Ova izreka nipošto nije uzaludna. U početku učenja vrlo je važno ponavljati građu, čak i u trenucima slobodnog vremena. Pokušajte ponavljati gradivo prilikom vožnje do fakulteta ili čekanja autobusa. Za ponavljanje je odlično pisati sažetke pojedinih tematskih cjelina koji će vam se kasnije pokazati od neprocjenjivog značaja za uspješno učenje.

4. Novo gradivo povezujte sa starim znanjem - Povezivanjem novog i starog gradiva cjelina će vam postati smislenija. Razumijevanje gradiva olakšava učenje jer ga čini zanimljivim.

5. Aktivno učenje - Čim uspijete prepričati gradivo vlastitim riječima znači da ga razumijete, a i lakše ćete povezati staru i novu građu.

6. Nemojte biti kampanjci, napravite raspored učenja - Priznali mi to sebi ili ne, svi smo u jednom trenu bili kampanjci, pogotovo u osnovnoj školi. No, kada se uči za stresne ispite preporučuje se izbjegavanje takvog načina učenja koje za posljedicu često ima napetost, rastresenost i umor u trenutku kad je to najmanje poželjno – u trenutku ispitivanja znanja. Da vam ne bi sve ostalo za zadnji čas napravite sebi dugoročan raspored učenja.

7. Nagradite se - Nagrađujte se za uspješno učenje. Naprimjer, za dva sata aktivnog učenja nagradite se odlaskom u kino, za četiri sata odlaskom na koncert i slično. Dok čekate u redu za karte, da vam užitak zaslužene nagrade bude veći, pročitajte sažetke tema koje ste obradili taj dan.

Pored navedenog jako je bitno prilikom spremanja gradiva biti motiviran za učenje. Postoji nekoliko načina koji vas mogu potaknuti za učenje, a to su:

  • Veselite se kad nešto naučite ili položite,
  • Tražite zanimljivosti u gradivu, one doista postoje!
  • Treba nagraditi i upornost u učenju, drugom ćete prilikom naučiti brže i bolje!
  • Svaki napredak popratite pozitivnim mislima i mali napredak je napredak!
  • Nagradite se kad ostvarite plan,
  • Nisu svi drugi pametniji od Vas, već bolje organizirani  i imaju bolje navike i metode učenja i snalaženja,
  • Ne prekidajte učenje čim temu ne razumijete, razmislite ili nekog pitajte. To nije sramota,
  • Ne odustajte od učenja zbog zabave ili drugih poslova. Najprije učenje, pa onda nagrada!
  • Pokušajte osmisliti igru pronalaženja pozitivnog u naizgled dosadnim stvarima. Dajte joj neko svoje neobično ime. Za svaku pronađenu pozitivnost dobije se recimo bod, a određeni broj bodova donosi neku nagradu i slično. To je umijeće nalaženja pozitivnog u negativnom,
  • Pokušajte sa učenjem u grupi ili učenjem u paru. Ponekad je lakše učiti uz nekoga, pogotovo ako ta druga osoba nema problema s učenjem,
  • Pronađite ugodno mjesto za učenje, bez drugih faktora koji bi mu mogli odvući pažnju.

I za kraj jedna zanimljiva činjenica: Zapamtimo 30% onoga što čujemo, 40% od onoga što vidimo, a 60% onoga što napravimo. Pri tome, ukoliko se potrudimo da nešto istovremeno vidimo, čujemo, izgovorimo i napravimo - onda se zapamti skoro 90%!

Dodaj komentar